جمعه 8 اردیبهشت 1396  
ارسال شده در تاریخ: 6 مهر 1391
تاریخچه دانشگاه

دانشگاه پيام نور براساس تصميمات جلسات 94 مورخ 27/8/65 و97 مورخ 25/9/65 شوراي عالي انقلاب فرهنگي عملاً با پذيرش اولين گروه دانشجو در مهرماه 1367 تأسيس شد

اين دانشگاه پس از تأسيس، با پذيرش اولين گروه دانشجويي خود در 5 رشته تحصيلي ودر 28 مركز باقيمانده از دانشگاه ابوريحان بيروني ودانشگاه آزاد ايران از مهرماه سال تحصيلي 68-1367 فعاليت آموزشي خود را‌ آغاز كرد.توسعه دانشگاه وتأسيس شعب جديد از محل كمك هاي مردمي و محلي وامكانات مهيا شده از سوي هيأت مؤسس انجام مي شود

يكي از اركان توسعه علمي كشور گسترش آموزش است كه رشد اجتماعي و شكوفايي استعدادها را به همراه دارد و زمينه‏ساز خلاقيتهاي انساني است. آموزشهاي متعارف و جاري به تنهايي براي برقراري اين ركن مهم كافي نيست. توجه به روشهاي جديد آموزشي و اجراي  برنامه‏هايي از قبيل آموزش نيمه حضوري آموزش باز و از راه دور و آموزش مجازي  براي دستيابي به هدفهاي توسعه بسيار ضروري است.

آموزش نيمه حضوري نظامي آموزشي است كه، با بهره گيري از فناوري آموزشي، استفاده از كتابهاي درسي خودآموز و دانشجو محوري در يادگيري، ضرورت حضور دانشجو در كلاسهاي درسي را كاهش ميدهد.  و در واقع، در اين نوع آموزش  عملاٌ مي توان كلاسهاي تدريس را به كلاسهاي مرور درس و رفع اشكال گروهي تبديل كرد.

مزاياي اين نظام آموزشي عبارت است از دانشجو محوري،  امكان مطالعة مستقل، پوشش فراگير،  ارائة دروس در وقت كمتر از لحاظ حضور ضروري دانشجو و،  در نتيجه، كاهش هزينه ها و وابستگي كمتر به الزامات آموزشي نسبت به روشهاي مرسوم،  و در عين حال، اثربخشي آموزش.

مهم‌ترين هدف و معناي آموزش باز كاهش موانع زماني و مكاني و محدوديتهاي مربوط به برخي مقررات نظام آموزشي متعارف است. به گونه‌اي كه زمينه‏هاي ارائة آموزش عالي به افرادي فراهم آيد كه به علت دوري يا دسترسي نداشتن به مراكز آموزشي و محدوديتهاي زماني و شغلي و اقليمي براي بهره‏مندي از آموزش متعارف امكان كمتري دارند.

آموزش نيمه حضوري عبارت است از سازماندهي به فرايند ياددهي ـ يادگيري، به گونه‌اي كه هر مركز آموزشي در انتخاب و كاربرد راهكارهايي براي استفاده از يك يا چند نوع مواد آموزشي، رسانه‏ و ساير وسايل ارتباط جمعي توانا باشد.

در اين نوع آموزش، بهره‏گيري از فناوري‏ اطلاعات و ارتباطات (ICT) فرايند يادگيري را با مشاركت خود يادگيرندگان تسهيل مي‌كند.

ابر دانشگاه پيام نور بزرگترين شبكه آموزش عالي دولتي در كشور است كه در ميان دانشگاه هاي باز دنيا رتبه ششم و در آسيا رتبه دوم را دارد.

دانشگاه پیام نور خراسان رضوی دارای 31 مرکز/واحد تابعه میباشد که مجموعا نزدیک به 50 هزار دانشجو را در خود جای داده است. (لیست واحدها و مراکز تابعه خراسان رضوی)

روساي دانشگاه پیام نور خراسان رضوی از سال 1375 تا كنون به شرح زیر هستند:

رياست دانشگاه

دوره رياست در دانشگاه

1. دکتر محمد علی داوریار

تاکنون-1394

2. دکتر ابراهیم تقی زاده

1390-1394

3. دکتر مرتضی آقایی 

1385-1390

4. دکتر مسعود صالح مقدم

1380-1385

5. دکتر غلامرضا ناصری

1375-1380

 

تاریخ آخرین ویرایش: 2 دی 1394 - 13:55:03
اقدام کننده: اداره فناوری اطلاعات استان
تعداد مشاهده: 10406
آمار بازدید کنندگان
بازدید امروز: 1587 بازدید
بازدید دیروز: 3239 بازدید
بازدیدکنندگان امروز: 391 نفر
تعداد کل بازدیدها: 4297119 بازدید
تعداد کل بازدیدکنندگان:672719 نفر
میانگین بازدید روزانه یک هفته:3201 بازدید
خدمات الکترونیکی

سامانه رسیدگی به امور دانشجویان

سیستم برنامه ریزی هوشمند سهبا

سیستم اتوماسیون اداری دیدگاه

شبکه آزمایشگاههای علمی ایران

شبکه علمی دانشگاه پیام نور

پست الکترونیک|درخواست

سیستم جامع پرسنلی

سامانه آزمایشگاهها

پیوندها

پایگاه اطلاع رسانی  مقام معظم  رهبري

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

خدمات الکترونیکی خراسان رضوی

پورتال اداره خدمات دانشجویی

وزارت علوم تحقیقات و فناوری

پورتال دانشگاه پیام نور

خبرگزاری یوپنا

آخرین به روز رسانی سایت: 7 اردیبهشت 1396

صفحه اصلیدرباره ما | ارتباط با ما | نقشه سايت | تلفن ها